Методика роботи з дітьми з різними нозологіями

Навчально-методичні посібники для педагогічних працівників

У навчально-методичних посібниках розкрито концептуальні засади інклюзивної освіти, міжнародне і національне законодавство з розвитку інклюзивної освіти, зарубіжний досвід впровадження інклюзивної освіти, державно-громадське управління інклюзивною освітою. Особлива увага відведена питанню навчання дитини з особливими освітніми потребами в системі закладів освіти.

  1. Діти з особливими потребами в загальноосвітньому просторі: початкова ланка (А.А. Колупаєва, О.М. Таранченко)

  2. Інвалідність та суспільство (Л.Ю. Байда, О.В. Красюкова – Еннс, С.Ю. Буров, В.О. Азін, Я.В. Грибальський, Ю.М. Найда)

  3. Індекс інклюзії: розвиток навчання та участі в життєдіяльності шкіл (Т. Бут, М. Ейнскоу)

  4. Інклюзивна освіта. Посібник для батьків. Досвід Канади (А.В. Паливода)

  5. Інклюзивна освіта (М.А. Порошенко)

  6. Інклюзивна освіта: стан і перспективи розвитку в Україні (В.В. Засенко, Н.З. Софій)

  7. Інклюзивний ресурсний центр: досвід проекту (Т.Д. Каменщук, С.В. Скляр, Н.І.Шагай, Н.В. Заєркова, О.М. Полякова, Н.З. Софій)

  8. Інклюзія в мистецькій освіті: виклики, практики, перспективи (Науково-методичний збірник матеріалів Всеукраїнської науково-практичної конференції з міжнародною участю)

  9. Інноваційні технології в корекційній роботі з дітьми з особливими освітніми потребами (Л. Галенко)

  10. Кодекс безпечного освітнього середовища (Т.П. Цюман, Н.І. Бойчук)
  11. Лідерство та інклюзивна освіта (С.М. Єфімова, С.В. Королюк)

  12. Методичні рекомендації щодо організації навчально-виховного процесу для дітей з особливими потребами (вступ в інклюзію) (Л. Гупало, Р. Юськевич, Н. Клочко)

  13. Навчальний курикулум з інклюзивної освіти (Л.М. Сидорів, О.А. Тельна, Т.М. Цегельник, С.П. Яланська, Н.М. Атаманчук, О.С. Деркачова, С.М. Сидорів)

  14. Навчання дітей з особливими освітніми потребами в інклюзивному середовищі (А. А. Колупаєва, О.М. Таранченко.)

  15. Навчання дітей з порушеннями когнітивного розвитку в умовах компетентнісного підходу (Л.І. Прохоренко, О.О. Бабяк, Н.І. Баташева, А.Л. Душка, І.В. Недозим, І.М. Омельченко, О.В. Орлов)

  16. Організаційно-методичні засади діяльності інклюзивно-ресурсних центрів (М.А. Порошенко, А.А. Колупаєва, М.В. Ярошук, О.М. Таранченко, Л.І. Прохоренко, І.М. Гудим, О.Ф. Федоренко, Е.А. Данілавічюте, Ю.В. Рібцун, А.Ю. Мельник, О.В. Воробей, Г.О. Ярова, Ю.В. Заруденко, М.О. Болкун, В.Є. Новосад, О.О. Макарук, Л.А. Самойленко)

  17. Підтримай себе – підтримай дитину: путівник для батьків дітей з особливими потребами (Н.З. Софій)

  18. Працевлаштування людей з інвалідністю: кращі практики (А. Базиленко, К. Бояршинова, А. Гребенюк, Г. Давиденко, З. Єфименко, С. Лавренюк, Л. Остролуцька, Л. Пономарьова, І. Таланчук, Г. Туровець)

  19. Працюємо разом: дитина з особливими потребами в школі. Довідник для батьків. Досвід Канади (А.В. Паливода)

  20. Психологічний супровід інклюзивної освіти (Л.Г. Бісікало, О.Г. Задорожня, Т.В. Жук, Т.Д. Ілляшенко, Т.Д. Каменщук, А.С. Копчинська, Д.С. Макарян, А.Г. Обухівська, Н.М. Паламарчук, Т.М. Паланюк, З.В. Токаленко, Г.В. Якимчук)

  21. Путівник для батьків дітей з особливими освітніми потребами (А.А. Колупаєва, О.М. Таранченко, Т.В. Сак, Т.Ф. Марчук, Л.І. Прохоренко, С.В. Литовченко, Л.С. Борщевська, В.В. Жук, Л.С. Вавіна, І.М. Гудим, Г.М. Мерсіянова, Н.О. Макарчук, О.В. Чеботарьова, І.В. Сухіна, Т.В. Скрипник, Ю.В. Рібцун)

  22. Розвиток професійних компетентностей педагогічних працівників, які працюють з дітьми з особливими освітніми потребами (І.М. Литвин В.В. Басик Т.Л. Гавриленко М.І. Галушко)

  23. Сім стовпів інклюзивної освіти. Як перейти від запитання “Чому?” до запитання “Як?” (Тім Лорман)
  24. Соціальна інклюзія (Ю.М. Найда, Л.М. Ткаченко)

  25. Створення індивідуальної програми розвитку для дітей з особливими освітніми потребами (Л. Гупало, Р. Юськевич, Н. Клочко)

  26. Стратегії викладання в інклюзивному навчальному закладі (Е.А.Данілавічютє, С.В.Литовченко)

  27. Теорія та практика використання альтернативної комунікації для осіб з особливими освітніми потребами (М.С. Чайка, Г.В. Усатенко, О.В. Кривоногова)

  28. Теорія і практика інклюзивної освіти (О.П. Шестопалова, К.М. Бондар, О.В. Склянська, Л.В. Дорошенко, О.В. Трушик, Л.В. Жукова, Т.В. Смехньова)

  29. Технології психологічного забезпечення освітнього процесу в інклюзивній школі (Д.Д. Романовська, Р.І. Мінтняська)

  30. Школа для кожного (Л.Ю. Байда)

  1. Аутологія: теорія і практика (В. Тарасун)
  2. Дидактичні основи навчання дітей з порушеннями інтелектуального розвитку (Л.О. Прядко, О.О. Фурман)
  3. Дитина з аутизмом у закладі освіти (Т. Скрипник, Г. Супрун)
  4. Дитина із синдромом Дауна (О.В. Чеботарьова, І.В. Гладченко, А. Василенко-ван де Рей, Н.І. Ліщук)
  5. Дитина із церебральним паралічем (О. В. Чеботарьова, Л. В. Коваль, Е. А. Данілавічютє)
  6. Діти із синдромом Дауна: факти, навчання, допомога (О. Дерень, А. Пруська, Ю. Рибак)
  7. Концепція розвитку, навчання і соціалізації дітей з аутизмом (В.В. Тарасун)
  8. Корекційно-розвивальна робота з дітьми з особливостями психофізичного розвитку (О.В. Гаяш)
  9. Корекційно-розвивальні технології навчання дітей з комплексними порушеннями розвитку (О.В. Чеботарьова, Г.О. Блеч, І.В. Гладченко, І.В. Бобренко, О.І. Мякушко, І.В. Сухіна, С.В. Трикоз)
  10. Любити і допомагати: путівник для батьків дітей з інтелектуальними порушеннями (Я.С. Бойко, Н.П. Саража, Ю.М. Литвиненко, І.О. Калініченко, С.І. Зайцева С. І., О.О. Халюза, Г.В. Гуляєва, Н.Ю.Євтушенко, Н.В. Дендеберя, О.І. Зосім, В.А. Сухомлин, Л.М. Попова,О.О. Халюза)
  11. Моделювання інклюзивного навчання дітей з особливими освітніми потребами: розлад аутистичного спектра (Т.М. Холодова)
  12. Обдарованість дитини-аутиста: корекційно-розвивальна програма (Є. Е. Давоян)
  13. Освіта, охорона здоров’я та соціальне забезпечення дітей з порушеннями психофізичного розвитку: проблеми та шдяхи їх вирішення (Є. В. Красняков)
  14. Особливості корекційно-виховної роботи з дітьми з особливими освітніми потребами (О.Б. Нагорна)
  15. Особливості реалізації компетентнісного підходу в освіті дітей з інтелектуальними порушеннями (О. Чеботарьова, Г. Блеч, І. Бобренко, І. Гладченко, О. Мякушко, С. Трикоз, І. Сухіна, Н. Ярмола)
  16. Психолого-педагогічний супровід навчання дітей з інтелектуальними порушеннями (О. В. Чеботарьова, Г. О. Блеч, І. В. Гладченко, С. В. Трикоз, І.В. Сухіна, Н. А. Ярмола)
  17. Родинний супровід дітей раннього віку з аутизмом (І. Сухіна)
  18. Секвеційні програми допомоги дітям з аутизмом (К.О. Островська, О.Л. Саламон, Л.І. Січкар, Ю.В. Кондратенко, Н.В. Рєзнік)
  19. Стандарти психолого-педагогічної допомоги дітям з розладами аутичного спектра (Т.В. Скрипник)
  20. Технології психолого-педагогічного супроводу дітей з аутизмом в освітньому просторі (Т.В. Скрипник)
  21. Феноменологія аутизму (Т.В. Скрипник)
  1. Дивитися і бачити: путівник для батьків дітей із порушеннями зору (С.І. Макарова, К.А. Макарова, О.В. Климко, Я.Ю. Скрипник, І.О. Калініченко, Р.М. Стрельнікова, Н.І. Бугай; Л.О. Шматко)
  2. Дитина з порушенням слуху (С. В. Литовченко, В. В. Жук, О.М. Таранченко)
  3. Дитина з порушенням слуху: навігація для батьків (В.В. Жук, В.В. Литвинова, С.В. Литовченко, Н.В. Піканова, О.М. Таранченко)
  4. Дитина з порушеннями слуху: поради батькам: навчально-методичний посібник (Л.В. Борщевська, В.В. Жук, В.В. Литвинова, С.В. Литовченко, Н.Л. Максименко, В.М. Шевченко)
  5. Дитина зі світу тиші: на допомогу батькам нечуючої дитини: науково-методичний посібник (Н.А. Зборовська, С.В. Кульбіда)
  6. Дитина із сенсорними порушеннями: розвиток, навчання, виховання (А.А. Колупаєва)
  7. Жестівник «Українська жестова мова» (С.В. Кульбіда, 1 частина)
  8. Жестівник «Українська жестова мова» (С.В. Кульбіда, 2 частина)
  9. Жестівник «Українська жестова мова» (С.В. Кульбіда, 3 частина)
  10. Корекційно-розвиткова робота з учнями з порушеннями зору в умовах інклюзивної освіти (В.В. Войтко)
  11. Навчання дітей із порушеннями зору: навчально-методичний посібник (Т.М. Костенко, І.М. Гудим)
  12. Навчання дітей із порушеннями слуху: навчально-методичний посібник (С. Кульбіда, С. Литовченко, О. Таранченко, В. Жук, О. Федоренко, В. Литвинова)
  13. Навчання основ граматики та правопису дітей з порушеннями зору (О.М.  Паламар)
  14. Новий формат освітнього середовища: діти з порушеннями слуху у початковій школі (О.М. Таранченко, О.Ф. Федоренко)
  15. Освіта дітей з порушеннями зору: виклики сучасності (матеріали Всеукраїнського тифлофоруму)
  16. Освіта дітей з порушеннями слуху: сучасні тенденції та технології (О.М. Таранченко, С.В. Литовченко, О.Ф. Федоренко, В.В. Жук, В.В. Литвинова, В.М. Шевченко)
  17. Особливості корекційно-виховної та навчальної роботи в спеціалізованих групах для дітей з вадами зору (О.С. Лопуга)
  18. Особливості розвитку дітей дошкільного віку з порушеннями зору (Л. С. Вавіна, І.М. Гудим, С.В. Кондратенко, К.С. Довгопола, Л.А. Нафікова)
  19. Посібник для батьків нечуючих дітей (Є. Твардовська, І. Блументаль, І. Чепчина, Н. Адамюк, Н. Каменська)
  20. Путівник для батьків дітей з особливими освітніми потребами (А.А. Колупаєва, С.В. Литовченко, Л.В. Борщевська, В.В. Жук)
  21. Стежки у світ: програма розвитку дітей дошкільного віку зі зниженим слухом (В.В. Жук, С.В. Литовченко, Н.Л. Максименко)
  22. Сучасний курикулум в освіті дітей з порушеннями слуху: методичні рекомендації (С.В Литовченко, О.М. Таранченко, В.В. Жук, В.М. Шевченко, В.В. Литвинова, О.Ф. Федоренко)
  23. Учні початкових класів із порушеннями зору: навчання та розвиток : навчально-методичний посібник (Т. М. Костенко)
  1. Гіперактивна дитина (І. Сухіна)
  2. Гіперактивна дитина в школі. Стратегії корекції поведінки та академічної успішності (О.Ферт)
  3. Гіперактивний розлад з дефіцитом уваги: путівник для батьків (Центр здоров’я  та розвитку “Коло сім’ї”)
  4. ГРДУ: від розуміння нейробіології до усвідомлення соціального значення проблеми (О. Романчук)
  5. Гіперактивний розлад з дефіцитом уваги у дітей (О.Романчук)
  6. Гіперактивна дитина у класі. Стратегії реагування та організація навчального середовища (О. Ферт, Ю. Рибак)
  7. Навчання дітей, що мають гіперактивний розлад із дефіцитом уваги (Є. Суковський)
  8. Методи корекції афективних станів дітей (Ж.О. Воловодівська, Т.В. Докійчук, Т.І. Шведова, С.В. Гончаренко, Н.О. Дон, І.В. Мартинюк, Л.А. Сімонова, О.І. Слободянюк, А.В. Тимовська, Ю.М. Федорова, В.В. Фурман, Т.С. Хоронжук)
  9. Моделювання інклюзивного навчання дітей з особливими освітніми потребами: синдром дефіциту уваги з гіперактивністю
  10. Профілактика та корекція відхилень поведінки (Л. Мафтин)
  11. Психологічний супровід дітей дошкільного і молодшого шкільного віку з гіперактивністю та дефіцитом уваги (О. Тохтамиш)
  12.  Гіперактивний розлад з дефіцитом уваги: від розуміння нейробіології до усвідомлення соціального значення проблеми
  1. Діагностика та корекція загального недорозвитку мовлення у дітей дошкільного віку. Навчально-методичний посібник (Л.І. Трофименко)
  2. Дошкільнятко: корекційно-розвивальна та навчально-виховна робота з дітьми з фонетико-фонематичним недорозвитком мовлення (Ю. В. Рібцун)
  3. Корекційна робота з розвитку мовлення дітей п’ятого року життя із фонетико-фонематичним недорозвитком мовлення: програмно-методичний комплекс (Ю. В. Рібцун)
  4. Мелодії кольорових звуків. Фонетико-фонематична компетентність дошкільника: альбом для ігор-занять із дітьми 5–6 років (Ю. В. Рібцун)
  5. Обстеження мовлення дітей. Дидактичний матеріал (А.Я. Малярчук)
  6. Предметно-­розвивальне середовище у молодшій логопедичній групі для дітей із ЗНМ (загальним недорозвиненим мовленням) (Ю.В. Рібцун)
  7. Розвиток мовленнєвої компетентності дошкільників з порушеннями зору: навчально-методичний посібник (Л.С. Вавіна)